Звіт директора ліцею за 2024/2025 навчальний рік

Звіт директора Чернівецького ліцею №12 «Ювілейний» перед громадськістю – 2025

Руслана БАБУХ

Тут панує сила добра, освіти, єдності

Рік 2024-2025 сповнений цілей і досягнень, глибоких трансформацій і відкриттів, прикладів витривалості та людяності. Ми не лише продовжували вчити й виховувати, ми зберігали дитинство для тих, хто вже відчув на собі подих війни. В умовах повітряних тривог, невизначеності та небезпеки школа залишилася тим безпечним місцем, де дитячі очі світяться, а серце знаходить спокій.

Наш ліцей – це не просто будівля, не тільки кабінети, майданчики й укриття. Це – простір, де щодня працює сила добра, сила освіти, сила єдності. Тут панує атмосфера віри у кожного. Ми пишаємося тим, що попри війну зберегли педагогічний колектив, контингент учнів, а головне – дух академічного ліцею.

Освітнє середовище. Виклики і можливості

Навіть в умовах воєнного стану ми впевнено йдемо вперед, адже віримо: школа має бути місцем радості, відкриттів і тим куточком Всесвіту для малечі та юнацтва, куди хочеться повернутися знову і знову. Наш ліцей невпинно розвивається, змінюється, створює сучасне освітнє середовище, де кожна дитина відчуває турботу, безпеку й натхнення Школа – це місце сили для багатьох поколінь.

Повсякчас дбаємо про безпеку та потужну, сучасну матеріально-технічну базу. Зокрема, для захисту і комфорту дітей створено укриття площею понад 850 м², які оснащені вентиляцією, забезпечені електрикою, штучним освітленням, системами водопроводу та каналізації. В приміщенні закладу працюють сучасні засоби оперативного сповіщення та пожежної безпеки. Територія школи обладнана системою відеоспостереження. Придбано 3 генератори, однак розглядаємо питання використання сонячних панелей для забезпечення безперебійного живлення у разі блекаутів.

Освітній процес проходить у сучасних і затишних навчальних кабінетах. 7 класів оснащено мультимедійними комплексами та іншим сучасним обладнанням. Ми прагнемо підтримувати у ліцеї сучасну цифрову базу, щоб навчання було динамічним і цікавим.

Для фізичного розвитку школярів актуальним є питання побудови спортивної зали 40 х 20 м. Наразі проєкт проходить експертизу, тож маємо цілком реальні надії на його реалізацію.

У ліцеї постійно дбають про красу й затишок кожного простору, створюючи атмосферу спокою, тепла й натхнення, чудові рекреаційні зони для занять просто неба й активного відпочинку. На пришкільній території ми висаджуємо дерева й квіти, піклуємося про сад, зелені газони. Особливою частиною суспільної діяльності є меморіал загиблих випускників  як свідчення нашої глибокої шани до полеглих героїв.

Оновлення та поліпшення інфраструктури закладу – це не лише турбота про фізичний комфорт, а й потужна інвестиція у розвиток освітнього середовища, у формування нової культури навчання, простору для творчості, партнерства та натхнення.

Взаємна підтримка та єдність

Школа нині щодня балансує між бажаною нормальністю й реальними небезпеками. Приміром, за минулий навчальний рік ми пережили більше 238 повітряних тривог. Однак ми продовжуємо виконувати державні програми, впроваджувати реформу освіти, адаптувати навчання для різних форм здобуття освіти. Працюємо в умовах обмеженого фінансування, кадрових викликів, нестабільності, втрати мотивації в учнів. Це наша щоденна реальність.

Протягом року було оновлено комп’ютерний клас.

Завдяки підтримці батьків та місцевої громади вдалося відремонтувати 2 навчальні кабінети 24 (фізика), 4 (англійської мови).

Протягом року було оновлено комп’ютерний клас (кабінет 25).

Про частину проблем батьки не знають, а частину, на жаль, ігнорують. Через це маємо нерозуміння, байдужість, втрату зацікавленості у навчанні, зниження рівня знань, зневажливе ставлення до шкільного майна. З огляду на це закликаємо батьків не залишатись осторонь. Бо школа, родина і дитина – це не окремі береги. Ми всі в одному човні. І якщо кожен веслуватиме у своєму напрямі або ж не веслуватиме зовсім, човен зупиниться або потоне. Тому так важливо – чути одне одного, поважати зусилля кожного, шукати вирішення питань разом, а не висувати претензії.

Попереду, цілком ймовірно, ще складніший період, але вже маємо обґрунтовані прогнози щодо ймовірних небезпек і готуємося до їх подолання. Щоб пройти всі ці виклики достойно, нам потрібна взаємна підтримка, розуміння й єдність. Бо лише разом – ми сила. Лише спільна відповідальність дозволить нам зберегти найцінніше: знання, стабільність і довіру дитини до школи.

Психологічна реабілітація. Мотивація

Нині вчитель – це людина, яка живе одночасно в кількох реальностях: у класі, у власній родині, у тривожному сьогоденні. І попри втому, біль і напругу, ми продовжуємо бути з дітьми. Але й учитель має межу витривалості. Тому саме зараз як ніколи потрібне розуміння, довіра і партнерство між родиною та школою.

Ми потребуємо діалогу. Не формального – справжнього. І коли зворотного зв’язку немає, або ж коли відповідальність за помилки дитини чи родини перекладається на педагога, це не лише демотивує, це роз’єднує.

Непокоїть ситуація, пов’язана з повітряними тривогами, коли після завершення тривоги частина дітей не повертається на уроки. Батьки іноді це підтримують, виправдовуючи дітей. Буває, діти прикриваються словами, що так вирішили батьки… Нам потрібно триматися одного курсу – розуміння, єдності, взаємної поваги. І тоді школа знову стане тим місцем, де дитина зростає впевненою, сильною і відповідальною.

Причин для зниження мотивації учнів чимало: пандемія, війна, цифрова залежність, інформаційне перевантаження. Але головне питання: не «Чому так сталося?», а «Що робити далі?». Лише спільна мова, чуйність, співпраця можуть змінити ситуацію. Тож щиро вдячні тим батькам, які, попри все, лишаються опорою для своїх дітей і підтримкою для школи. Головне, що ми – пліч-о-пліч.

 

Освітні втрати і шляхи подолання

У Чернівецькому ліцеї №12 «Ювілейний» було розроблено власний план дій: проводили коригуюче навчання, організовували діагностування для учнів із базових предметів, стимулювали зацікавленість через інтелектуальні ігри, предметні тижні, бесіди з викладачами закладів вищої освіти, конкурси, зустрічі з відомими особистостями, зокрема відомими викладачами і спортсменами.

Моніторинг успішності, вхідне, проміжне та підсумкове діагностування показують не завжди втішні результати. Особливо це стосується читацької компетентності учнів, математичних навичок і знань із природничих наук. Це ще раз доводить: ми не маємо права працювати «на автоматі», адже від наших сьогоднішніх зусиль залежить завтрашній рівень розвитку країни.

Сучасна освіта потребує діалогу, переосмислення, співпраці з родинами та підтримки дітей не лише на уроці, а й у щоденному житті. Але з підтримкою батьків, партнерів, колег ми можемо розраховувати на спільний успіх.

Контингент учнів

Через війну та вимушений виїзд родин за межі області/країни кількість учнів, які навчаються очно, дещо змінилася. Проте у ліцеї щорічно відбувається поступове зменшення контингенту учнів з огляду на постійні міграційні процеси всередині країни за міграцію закордон. Наша школа щорічно приймає із числа внутрішньо переміщених осіб.

 

Штат педагогів: кількісний та якісний склад

Наш заклад – це простір, де втілюється філософія Нової української школи: з думкою про дитину, з турботою про вчителя, з баченням майбутнього.

У ліцеї приділяють належну увагу питанням кадрової політики, зокрема щодо збереження кількісного та підвищення якісного складу педагогів. Нині тут працюють

Це справді потужна команда.

 

У співпраці з науковими установами та партнерами наш ліцей долучився до реалізації освітніх проєктів, як-от:

електронного документообігу та платформ дистанційного навчання – усе це теперішні вектори нашої щоденної роботи.

Активно працюють 7 методичних спільнот, що згуртовують педагогів для вирішення актуальних питань.

Було реалізовано особливий проєкт кадрової модернізації та введено ставку системного адміністратора, який займається питаннями організації цифрового документообігу, модерування електронного журналу та впровадженням цифрових технологій в освітній процес загалом.

Слід відзначити, що ми успішно співпрацюємо Чернівецькою міською радою , Клічуком Романом Васильовичем та управлінням освіти на чолі з Ткачук Іриною Ярославівною, відчуваємо професійні і фінансові потреби вчителя.

 

У питаннях створення мережі 5-х класів перевагу віддаватимемо збереженню класних колективів.

Окремої уваги потребують новоприбулі діти з числа внутрішньо переміщених осіб, більшість з яких тривалий час не мала можливості навчатися очно та, як наслідок, мають значні прогалини в базових знаннях. Ці діти потребують індивідуального підходу та системної підтримки з боку педагогів.

 

Конкурси, олімпіади

Сучасна освіта вимагає нових підходів, тому в центрі нашої уваги – розвиток ключових компетентностей, критичного мислення, творчості й дослідницьких навичок.

Наші учні щороку демонструють високі результати: 17 переможців обласного етапу Всеукраїнських олімпіад, лауреати конкурсу МАН, фіналісти мовних, літературних, мистецьких та інженерних змагань. Серед найяскравіших досягнень – Президентська стипендія Федора Варги за наукову розробку для супутників CUBESAT, успішні стартапи в галузі ШІ, участь у космічному проєкті SSEP-2024 та численні перемоги в конкурсах.

Ліцей співпрацює з університетами, долучається до міжнародних програм, активно впроваджує проєкти з фінансової грамотності, стартап-культури, екології, математики, мов та ШІ. Різноманітні конкурси, інтелектуальні турніри, свята та предметні тижні допомагають виявити та згуртувати обдарованих учнів. Зокрема, до загальношкільного конкурсу знавців англійської мови «Горизонти попереду» було залучено близько тисячі учнів – від найменших до найстарших (1-11 класи). Участь у міжнародній ініціативі «Active Sister Schools» об’єднує нас зі школами Європи в цінностях здоров’я, партнерства та сталого розвитку.

Достойно презентували наш ліцей наші вихованці у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, здобувши перемогу у Всеукраїнському конкурсі учнівських проєктів англійською мовою на економічну тематику.

НУШ. STEM-освіта

Щасливський академічний ліцей уже восьмий рік активно впроваджує реформу Нової української школи, спочатку як пілотний заклад, а нині – в усіх класах 1–7. Ми відкрито визнаємо: реформа супроводжується не лише натхненням, а й труднощами. Саме через діалог – у форматі круглих столів, конференцій, педрад – спільно з освітянами Київщини, колегами з інших регіонів і навіть міжнародними партнерами ми шукаємо рішення та підтримуємо розвиток нової якості освіти.

Особливу увагу приділяємо практичній реалізації: впроваджуємо формулу «50/50 теорії та дії», розвиваємо STEM-освіту, активно працюємо з методиками «Сінгапурська математика», «Я – дослідник», «Штучний інтелект». Завдяки підтримці Пристоличної сільської ради діти безкоштовно забезпечені необхідними посібниками.

Виклики насамперед пов’язані з підготовкою вчителів базової школи, забезпеченні підручниками, доступі до сучасних ресурсів. Але, маючи злагоджену взаємодію між громадою, владою та освітянами, ми впевнено рухаємось уперед.

Профільний ліцей. Рання профілізація

У Щасливському академічному ліцеї вже кілька років ведеться поступова трансформація старшої школи відповідно до вимог реформи профільної освіти. Маємо досвід викладання багатьох предметів на поглибленому рівні (зокрема української мови, математики, історії України, економіки, права, інформатики), а з нового навчального року планується розширення цього переліку.

У ліцеї створено робочу групу з питань впровадження реформи, яка працює над формуванням візії та дорожньої карти переходу.

Виховний процес

Патріотичне виховання реалізується через участь у знакових подіях та всеукраїнських ініціативах. Особливе місце посідає гра «Сокіл» («Джура») та відкриття Пластового руху. Ці заходи об’єднують молодь, загартовують характер, формують відповідальне ставлення до Батьківщини.

Життя ліцею насичене культурними подіями: театральні вистави, різдвяні дійства, літературні вечори, зустрічі з українськими письменниками викликають у дітей щирий інтерес до творчості й читання.

Наші учні активно долучалися до волонтерських проєктів, допомагаючи Збройним Силам України, що є особливо важливим в умовах сьогодення.

Завдяки спільним зусиллям учнів, батьків і педагогів ми реалізували низку благодійних ініціатив: передано 80 тис грн на ремонт автомобілів, дрони, зарядні станції та інше необхідне для ЗСУ.

А щорічні ярмарки милосердя перетворюють ліцей на осередок доброти та душевної щедрості, виплеканий дітьми, батьками та педагогами.

Позашкільна освіта – вагома частина життя ліцею.

Рух «Пліч-о-пліч» об’єднав юних спортсменів у загальнонаціональному спортивному проєкті., де наша команда посіла 3 місце у міських змаганнях. Команди з футболу, волейболу, баскетболу, неодноразово виборювали перемоги. Проводимо двічі на рік дружні зустрічі з футболу між командами вчителів та учнів завдяки добрій волі наших проактивних вчителів фізкультури та інформатики Кузика Павла, Міцкана Олексія, Куделько Богдана, Шуманського Олександра, Гашкова Євгена .

Мистецьке життя закладу не менш активне:

Фестивалі та конкурси

Харчування

Протягом 2024-2025 навчального року для 154 учнів 1-11 класів, які належать до пільгових категорій, організовано безкоштовне одноразове гаряче харчування. Ведеться систематичний контроль за дотриманням натуральних норм харчування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №305 від 24.03.2021.

Відповідно безкоштовно гарячими сніданками забезпечені учні 1-4 класів та учні, які відвідують групи подовженого дня.

Працює 2 групи подовженого дня.

 

Основні здобутки

  1. Навчальна діяльність:

* Успішність: За результатами року наші учні продемонстрували високі показники успішності. Кількість відмінників та учнів з високим рівнем знань зросла на 5% порівняно з минулим роком. Це свідчить про ефективність наших освітніх програм та професіоналізм педагогічного колективу.

* Олімпіади та конкурси: Учні нашого ліцею посіли 14 призових місць на обласних та 2 призових місця на всеукраїнських олімпіадах. Цей результат є підтвердженням високої якості знань та індивідуального підходу до обдарованих дітей.

* Інноваційні технології: Ми продовжили впровадження сучасних освітніх технологій, зокрема, розширили використання цифрових платформ для дистанційного навчання та електронних щоденників. Це дозволило зробити навчальний процес більш гнучким та адаптивним.

  1. Виховна робота:

* Національно-патріотичне виховання: Протягом року було проведено низку заходів, присвячених історії та культурі України, пам’ятним датам. * Розвиток учнівського самоврядування: Ми підтримували ініціативи учнівського самоврядування, що дало змогу дітям розвивати лідерські якості та брати активну участь у житті ліцею.

  1. Розвиток матеріально-технічної бази:

* Завдяки підтримці батьків та місцевої громади вдалося відремонтувати 2 навчальні кабінети.

* Покращено умови в спортивному залі, що сприяє активному розвитку фізичної культури та спорту серед учнів.

Мотивація та натхнення

Кажуть, що робота директора — це більше, ніж просто управління. Це відповідальність за майбутнє, за формування особистостей. Як сказав сучасний освітній діяч, Джеймс Вутон, «Справжнє лідерство в освіті — це не про те, щоб бути головним, а про те, щоб допомагати іншим ставати кращими версіями самих себе».

Я впевнена, що наш ліцей — це місце, де кожен може розкрити свій потенціал. Як писав американський педагог і письменник Ліндон Джонсон: «Усі ми маємо пам’ятати, що найбільший і найцінніший наш ресурс — це наш розум. І освіта — це ключ, який відчиняє двері до його скарбниці».

Плани на майбутнє

У наступному навчальному році ми плануємо:

* Продовжувати впровадження STEM-освіти, відкривши нові гуртки з робототехніки та програмування.

* Розширити співпрацю з вищими навчальними закладами для поглибленої профорієнтації учнів.

* Залучити додаткові кошти для модернізації шкільної бібліотеки та створення сучасного медіацентру.

* Посилити психологічну підтримку учнів та педагогів, щоб створити комфортне та безпечне освітнє середовище.

Дякую всьому колективу за сумлінну працю, учням — за жагу до знань, а батькам — за довіру та підтримку. Ми рухаємося вперед і впевнено дивимося в майбутнє.

Ми тут і зараз – працюємо, несемо світло знань, тримаємо стрій.

Тут виростають крила.

Тут народжується майбутнє.

Шановні колеги, учні, батьки та представники громади!

Сьогодні я маю честь представити звіт про результати роботи нашого ліцею за минулий навчальний рік. Це був рік, сповнений викликів та здобутків, рік наполегливої праці та творчих ідей. Кожна дитина, кожен вчитель, кожен працівник ліцею зробив свій внесок у спільну справу, і я глибоко вдячний кожному з вас за вашу відданість і професіоналізм.

Основні здобутки

  1. Навчальна діяльність:

* Успішність: За результатами року наші учні продемонстрували високі показники успішності. Кількість відмінників та учнів з високим рівнем знань зросла на 5% порівняно з минулим роком. Це свідчить про ефективність наших освітніх програм та професіоналізм педагогічного колективу.

* Олімпіади та конкурси: Учні нашого ліцею посіли 14 призових місць на обласних та 2 призових місця на всеукраїнських олімпіадах. Цей результат є підтвердженням високої якості знань та індивідуального підходу до обдарованих дітей.

* Інноваційні технології: Ми продовжили впровадження сучасних освітніх технологій, зокрема, розширили використання цифрових платформ для дистанційного навчання та електронних щоденників. Це дозволило зробити навчальний процес більш гнучким та адаптивним.

  1. Виховна робота:

* Національно-патріотичне виховання: Протягом року було проведено низку заходів, присвячених історії та культурі України, пам’ятним датам. Наші учні активно долучалися до волонтерських проєктів, допомагаючи Збройним Силам України, що є особливо важливим в умовах сьогодення.

* Розвиток учнівського самоврядування: Ми підтримували ініціативи учнівського самоврядування, що дало змогу дітям розвивати лідерські якості та брати активну участь у житті ліцею.

  1. Розвиток матеріально-технічної бази:

* Протягом року було оновлено комп’ютерний клас.

* Завдяки підтримці батьків та місцевої громади вдалося відремонтувати 2 навчальні кабінети.

* Покращено умови в спортивному залі, що сприяє активному розвитку фізичної культури та спорту серед учнів.

Мотивація та натхнення

Кажуть, що робота директора — це більше, ніж просто управління. Це відповідальність за майбутнє, за формування особистостей. Як сказав сучасний освітній діяч, Джеймс Вутон, «Справжнє лідерство в освіті — це не про те, щоб бути головним, а про те, щоб допомагати іншим ставати кращими версіями самих себе».

Я впевнений, що наш ліцей — це місце, де кожен може розкрити свій потенціал. Як писав американський педагог і письменник Ліндон Джонсон: «Усі ми маємо пам’ятати, що найбільший і найцінніший наш ресурс — це наш розум. І освіта — це ключ, який відчиняє двері до його скарбниці».

Плани на майбутнє

У наступному навчальному році ми плануємо:

* Продовжувати впровадження STEM-освіти, відкривши нові гуртки з робототехніки та програмування.

* Розширити співпрацю з вищими навчальними закладами для поглибленої профорієнтації учнів.

* Залучити додаткові кошти для модернізації шкільної бібліотеки та створення сучасного медіацентру.

* Посилити психологічну підтримку учнів та педагогів, щоб створити комфортне та безпечне освітнє середовище.

Підсумки

Сьогодні ми не просто навчаємо дітей – ми допомагаємо їм зберегти дитинство та відчути чарівну атмосферу відкриттів. У світі, де в новинах війна, а замість мапи прогнозу погоди – карта повітряних тривог, особливо важливо зберігати повсякденні радощі дитячого життя: музику, образотворче мистецтво, спорт, посмішки. Давати малечі відчуття, що світ (попри все) є прекрасний.

Ми вчимо не лише формули й дати. Ми вчимо тримати удар, вірити у світле, дбати одне про одного. Бо попри все, ми живемо завтрашнім днем. І він обов’язково настане – мирний, сонячний, переможний.

В умовах кризи та війни ми змогли не просто втримати позиції, а зростали, зміцнювали інфраструктуру, розширювали коло партнерів. Наша сила – у спільних діях. Завдяки підтримці громади, сільської ради, області, партнерських організацій ми відбудовували, оновлювали, облаштовували. Попри виклики, ми намагаємось утримати наш шкільний корабель на плаву та прямувати згідно з обраним курсом.

Дякую всьому колективу за сумлінну працю, учням — за жагу до знань, а батькам — за довіру та підтримку. Ми рухаємося вперед і впевнено дивимося в майбутнє.

З повагою               Директор ліцею