Протидія булінгу та мобінгу

протибулінгу знак

174-о 22.08.24.про протидію булінгу

174-о Додаток 1 Кодекс безпечного освітнього середовища 

174-о Додаток 2 План заходів спрямованих на протидію булінгу 2024-2025

174-о Додаток 3 Правила поведінки учасників освітнього процесу

174-о Додаток 4 Угода колективної спільноти

174-о Додаток 5 Порядок подання та розгляду заяв

174-о Додаток 6 Порядок реагування на доведені випадки

Наказ «Про організацію роботи з питань протидії булінгу (насильству) та створення безпечного середовища у Чернівецькому загальноосвітньому ліцеї № 12 «Ювілейний» у 2023/2024 навчальному році»

Додаток 1. План заходів щодо розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі у 2023/2024 навчальному році

Додаток 2. Кодекс безпечного освітнього середовища Чернівецького ліцею №12 «Ювілейний»

Додаток 3. План заходів Чернівецького ліцею № 12 «Ювілейний», спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) на 2023/2024 навчальний рік

Додаток 4. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Додаток 5. Угода колективної спільноти Чернівецького ліцею № 12 «Ювілейний»

Додаток 6. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі

 

протибулінгу знак

Протокол реагування на випадок булінгу/кібербулінгу в школі (приклад)

 

  1. Інформування поліції впродовж 24 годин після отримання інформації.
  2. Скликання комісії з розслідування ситуації з булінгом.
  3. Напрацювання комісією аналізу щодо того, які аспекти шкільного середовища потребують покращення: шляхом інтервʼювання вчителів та дітей, комісія зʼясовує, де саме шкільна система дала збій.
  4. Збирання доказів щодо того, що сталося. Комісія має: опитати мішень, опитати свідків, зібрати докази, які доводять або не доводять повторюваність явища, завдання болю, дисбаланс сил, умисність дій.
  5. Інформування всієї школи та всіх батьків і дітей стосовно того, що стався булінг і що подібне у школі неприпустимо. Директор/-ка пише листа та розсилає усім учасникам освітнього процесу.
  6. Базуючись на аналізі, директор дає розпорядження щодо втілення низки заходів з покращення безпеки шкільного середовища.
  7. Проводиться класна година по всій школі, де підкреслюється, що булінг в школі неприпустимий.
  8. За допомогою письмової комунікації залучаються батьки як союзники.

 





Примірний календар заходів з протидії булінгу


Політики протидії булінгу


Результати вимірювання рівня булінгу в Україні

Інструменти школи для вимірювання рівня булінгу в закладі освіти

Інструмент вчителя самооцінки атмосфери в закладі


Наказ 181-о 26.08.2022 Протидія булінгу

Додатки до наказу 181-о 26.08.2022 Протидія булінгу (Положення про антибулінгову політику Чернівецького ліцею № 12 “Ювілейний”. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі. Порядок реагування на доведені випадки булінгу)

Додаток 7. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

Шкільний булінг. Підготувала практичний психолог Чернівецького ліцею № 12 “Ювілейний” Л.В. Том’юк

Шкільний булінг (початкова школа). Підготувала практичний психолог Чернівецького ліцею № 12 “Ювілейний” Л.В. Том’юк

Важливі кроки, які потрібно зробити у відповідь на випадок виявленого
кібербулінгу вашої дитини.


По-перше, необхідно зберегти свідчення події. Хоча негативні повідомлення можуть не перетворитись в серйозний кібербулінг, корисно зробити копію з цих повідомлень (допомогти дитині зробити це, якщо вона ще не знає як).


По-друге, як би Вас особисто не вразило те, що показала Вам дитина, – зберігайте спокій, не лякайте дитину додатково своєю бурхливою реакцією. Ваша
задача-мінімум – емоційна підтримка. Не потрібно принижувати значення виявленого кібербулінгу, але і не треба лякати. Дайте дитині впевненість, що цю проблему можна подолати. В жодному разі не допускайте покарання дитини (вияв незадоволення, заборона користування) за те, що вона Вам довірилась. Дитина не винна в нападах інших на неї. Вона вже постраждала. Врешті, якщо Ви її не підтримаєте, то наступного разу вона до Вас просто не звернеться, залишившись в складній ситуації без Вашої допомоги.


По-третє, проговоріть з дитиною ситуацію, що трапилась, уважно вислухайте. Використайте цей випадок для формування медіакультури Вашої дитини,
повторіть найпростіші правила безпеки користування Інтернетом (не спілкуватись з незнайомцями, не повідомляти їм своє ім’я, адресу, телефон, берегти в секреті паролі тощо), розкажіть, як запобігати кібербуллінгу надалі. Якщо Ви один раз вже провели таку бесіду, не вважайте, що справа завершена.
Медіа-імунітет, як і біологічний імунітет до інфекції, не формується раз і назавжди, а потребує періодичного оновлення. Пам’ятайте, що найкращим
жанром бесіди з підлітком є паритетна дискусія, а не менторське нав’язування правил. Створюйте правила разом, домовляйтесь, укладайте конвенції.

П’ять корисних правил протидії кібербулінгу

  • Не поспішай

Не поспішай, не виплескуй свій негатив у кіберпростір. Важливо домовитись із дитиною, щоб вона не відповідала на вразливі повідомлення до того, як порадиться з дорослими. Старшим дітям запропонуйте правило: перед тим, як писати і відправляти повідомлення, потрібно заспокоїтись, притишити роздратування, злість, образу, гнів. Емоції – погані порадники, вони минають, а написане і відправлене в Інтернет продовжує нести і помножувати негатив уже без Вашої волі і контролю. Здійняті одним негативним «постом» (повідомленням) хвилі можуть призвести до зовсім неочікуваних трагічних наслідків, які буває дуже важко виправити, а інколи і не можливо. Тому конфлікти і незгоди з найменшими витратами вирішуються особисто, «в реалі», без залучення кібертехнологій.

  • Будуй свою репутацію.

 Будуй власну онлайн-репутацію, не провокуйся ілюзією анонімності. Інтернет – це особливе середовище із своїми правилами поведінки – «нетикетом» (новоутворення від англ. net –мережа і «етикет»). Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, дитині потрібно роз’яснити, що існують способи довідатись, хто саме відправив повідомлення, хто стоїть за певним ніком (анонімним псевдонімом). І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реальної шкоди – від анонімності залишається лише ілюзія: все тайне стає явним. У віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався і дій стосовно інших так, як хотів би, щоб ставились до тебе. Крім того, Інтернет фіксує історію, яка складається із публічних дій учасників і визначає його онлайн-репутацію – накопичений образ особистості в очах інших учасників: заплямувати її легко, виправити – важко.

  • Поважай факти .

Зберігати підтвердження факту нападів. Потрібно роз’яснити дитині: якщо її неприємно вразило якесь повідомлення чи картинка на сайті (фото, відео, будь що), правильна реакція – вимкнути екран (щоб зупинити негативний вплив, але не комп’ютер!) і негайно звернутись до батьків за порадою. Старші діти можуть зберегти чи роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитись з батьками в зручний час.

  • Ігноруй з розумом.

Часто можна почути думки накшталт «найефективніша боротьба з тролінгом – ігнор», «не годуйте тролів, вони харчуються вашими емоціями». Це доречна позиція, проте її не можна і переоцінювати. Найкраще зберігати продуманий баланс, розуміючи діапазон ефективності і доречні межі кожного із способів реагування на проблему.

Що ігнорувати? Доречно ігнорувати поодинокий негатив. Одноразові образливі повідомлення найкраще ігнорувати, часто в результаті цього кібербулінг на початковій стадії і зупиняється. Якщо ж реагувати на негативні коментарі, комунікація продовжується.

         Коли ігнорувати не варто? Не дивлячись на те, що відправник Вам не відомий, якщо листи систематично містять загрози життю і здоров’ю, або порнографічні сюжети, то варто поставити до відома телефонного або Інтернетпровайдера, інспектора місцевого відділку міліції із роботи з неповнолітніми (для цього й важливо копіювати повідомлення із загрозами). Якщо образлива інформація розміщена на сайті, варто зробити запит адміністратору щодо видалення цієї інформації. У цьому можуть допомогти дорослі.

  • Можливе тимчасове блокування.

Програми, що забезпечують миттєвий обмін повідомленнями, мають можливість тимчасового відключення, можна заблокувати отримання повідомлень з певних адрес, навіть змінити телефонний номер. Пауза в спілкуванні руйнує взаємопідсилювані автоматизми кібербулінгу, особливо якщо він мотивований втечею булерів від нудьги і не супроводжується булінгом у реальному житті

План проведення  Всеукраїнського тижня протидії булінгу

 

Національна Асоціація шкільних працівників США дає наступне визначення поняття булінгу: «Булінг – це динамічні і повторювані моделі вербальної або невербальної поведінки, що здійснюється одним учнем або групою учнів по відношенню до іншого учня, спрямовані на навмисне нанесення шкоди, за наявності реальної різниці в силі». Отже, булінг може бути ідентифікований за трьома головними ознаками: повторення, намір нашкодити та нерівність сили між учасниками ситуації.

Вікіпедія визначає, що мо́бінг, іноді – моббінг (від англ. mob — юрба) — систематичне цькування, психологічний терор, форми зниження авторитету, психологічного тиску у вигляді цькування людини у колективі, зазвичай, з метою його витіснення. Якщо всі проти одного – це мобінг. Різниця між булінгом і мобінгом полягає в наступному: мобінг – це коли натовп нападає на одну людину, а булінг – це коли одна людина (хуліган, буллер) або декілька людей погрожують і залякують іншого.

Веб-сайт www.stopbullying.com.ua, на якому школярі та батьки можуть знайти інформацію про булінг, його наслідки та можливі дії для подолання цієї проблеми.

(Опубліковано за матеріалами: “Методичні рекомендації щодо формування безпечного освітнього простору, запобігання булінгу та мобінгу в Новій українській школі” Романовська Д.Д., завідувач НМЦППСР ІППОЧО)

 Методична скарбничка по булінгу

  1. Посилання на відеоматеріали
  2. Посібник по протидії торгівлі людьми
  3. Профілактика булінгу в роботі педагогів (психологічна служба, соціальна робота та інклюзивна освіта)
  4. Толерантність
  5. Буклет булінг

Розробки Довбуш О.І.

  1. Булинг з QR-кодами (плакат)
  2. Виховна 7-8 класи булінг
  3. ЛЕКЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ БУЛІНГ
  4. Стоп булінг виховна година для 5-6 класів
  5. ТЕСТ ВИЗНАЧЕННЯ АГРЕСИВНОСТІ
  6. ТЕСТ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ
  7. Тренінг з вчителями Булінг
  8. Тренінг Профілактика булінгу